SPOR
Yayınlanma : 03 Mayıs 2026 12:36
Düzenleme : 03 Mayıs 2026 12:36

Verstappen'in ayrılık sinyallerine FIA'dan net yanıt: F1 kimseye kalmaz!

Verstappen'in ayrılık sinyallerine FIA'dan net yanıt: F1 kimseye kalmaz!
FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, Max Verstappen'in ayrılık sinyallerine sert yanıt vererek, "Formula 1 herkesten büyüktür" dedi. Pilotların gelip geçtiğini ancak sporun kalıcı olduğunu vurguladı.

Max Verstappen'in, sporun mevcut yönünden duyduğu memnuniyetsizliği ve sezon sonunda Formula 1'den ayrılabileceği yönündeki imaları, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Başkanı Mohammed Ben Sulayem'den sert bir karşılık buldu. Sulayem, "Formula 1 herkesten büyüktür" diyerek, hiçbir pilotun, hatta şampiyonların bile bu spordan daha önemli olmadığını vurguladı. FIA Başkanı, bu tür durumlarda her zaman olduğu gibi, başkanların, takımların, organizatörlerin ve pilotların gelip geçici olduğunu, ancak Formula 1'in kalıcı olduğunu belirtti.

Verstappen\

PİLOTLAR GELİR, F1 KALIR

Ben Sulayem, Verstappen ile kısa süre önce yaptığı olumlu görüşmeye rağmen, pilotun açıklamalarının arkasındaki motivasyonu da değerlendirdi. Dört kez şampiyon olan bir pilotun, kazanmayı bıraktığında bu tür tepkiler vermesinin anlaşılabilir olduğunu kabul eden Sulayem, "Ama o kazanırken diğerleri ne diyordu?" sorusunu sorarak, rekabetin doğasına dikkat çekti. Mercedes takım patronu Toto Wolff'un "Herkes bana karşı" söylemine karşılık olarak, geçmişte Christian Horner'ın da benzer bir durum yaşadığını hatırlatan FIA Başkanı, bunun hayatın döngüsü olduğunu dile getirdi. Verstappen'in olası bir ayrılığının Formula 1 için bir kayıp olacağını ancak sporun yoluna devam edeceğini ifade etti.

SPORUN DÖNGÜSÜ VE YILDIZLARIN YERİ

FIA Başkanı, Max Verstappen'in son zamanlardaki açıklamalarının, geçtiğimiz yıl yaşananlar ve mevcut sezondaki gelişmelerin bir yansıması olabileceğini düşündüğünü söyledi. Ancak, pilotun bu sözlerinin gerçekten ayrılma isteğini mi yansıttığı konusunda şüpheci olduğunu ve böyle düşünmediğini açıkça belirtti. Ben Sulayem, "Birçok yıldız ve takım gelip geçti ama Formula 1 her zaman var olacak, FIA da öyle" diyerek, sporun ve kurumun sürekliliğine vurgu yaptı. Verstappen'in gidişiyle sporun etkilense de, Formula 1'in her zaman yeni yetenekler ve hikayelerle yoluna devam edeceğinin altını çizdi.