Son dönemde okullarda artış gösteren şiddet olayları, toplumda endişe yaratırken, uzmanlar özellikle 15-17 yaş aralığındaki gençlerde cinayet, yaralama, tehdit, uyuşturucu kullanımı ve hırsızlık gibi suçlara yönelimde belirgin bir yoğunluk olduğunu belirtiyor.
SUÇA SÜRÜKLENEN ÇOCUK ORANINDA CİDDİ ARTIŞ
Üsküdar Üniversitesi'nden Sosyoloji Bölümü öğretim üyesi Dr. Berat Dağ, istatistiksel verilerin bu yükseliş eğilimini net bir şekilde ortaya koyduğunu vurguladı. Dr. Dağ, özellikle gençlerin suça yönelmesindeki artışın dikkat çekici olduğunu ve bunun toplumsal bir sorun olarak ele alınması gerektiğini ifade etti.
OKUL İKLİMİ VE AİLE BAĞLANTISI KRİTİK ÖNEMDE
Okullardaki yönetici, öğretmen ve öğrenci ilişkilerinin güven ve adalet üzerine kurulmasının şiddeti azaltmada temel bir adım olduğunu belirten Dr. Dağ, rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimlerinin etkinliğinin artırılması ve uzman sosyologlarla iş birliği yapılması gerektiğini söyledi. Ayrıca, aile içi iletişim biçimleri ve ebeveyn tutumlarının da çocukların şiddet eğilimlerinde önemli bir rol oynadığını, aile ve okulların eşgüdümlü hareket etmesinin kritik önem taşıdığını vurguladı. Toplumdaki kutuplaşma ve öfke dilinin de gençlerin şiddet sarmalından etkilenmesine neden olabileceği uyarısında bulundu.
SİBER ZORBALIK VE FİZİKSEL ŞİDDET EL ELE
Dr. Dağ, siber zorbalık ile okul içi fiziksel şiddet arasında karşılıklı bir etkileşim olduğunu belirterek, bu alanlarda önleyici politikaların hayata geçirilmesinin şart olduğunu dile getirdi. Gençlerin toplumun geleceği olduğunu hatırlatan Dr. Dağ, onların sorunlarını anlamaya çalışmanın ve yargılamaktan kaçınmanın daha sağlıklı bir yaklaşım olacağını sözlerine ekledi.