Türkiye'nin ilk nükleer enerji santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin (NGS) birinci güç ünitesinde kritik bir eşik aşıldı. Tüm inşaat çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte, reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir sonraki ve en önemli aşaması olan soğuk ve sıcak testlere hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyor.
İNŞAAT TAMAMLANDI, GÖZLER TESTLERDE
Nükleer santralin birinci ünitesinde, temsili yakıtın yüklenmesi ve koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajının başarıyla tamamlanmasının ardından, uzmanlar testlere hazırlık sürecindeki en kritik aşamalardan birini geride bıraktı. Bu önemli gelişme, santralin faaliyete geçme yolunda kaydettiği ilerlemeyi gözler önüne seriyor.
ROSATOM YÖNETİMİ SAHADA İNCELEMELERDE BULUNDU
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom'un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki bir heyet, Akkuyu NGS sahasını ziyaret ederek birinci güç ünitesindeki işletmeye alma çalışmalarını yerinde inceledi. Likhachev, reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montajının başarıyla tamamlandığına dair raporları değerlendirdi. Likhachev, inşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit ederek, gece saatlerinde başlayan soğuk hidrostatik testlerin birkaç hafta içinde tamamlanacağını ve ardından işletmeye alma operasyonlarının başlayacağını belirtti. Bu sürecin, '42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresi' gibi olduğunu vurgulayan Likhachev, son düzlüğe girildiğini ve tüm imkanların seferber edilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, birinci güç ünitesinde görev yapacak 1930 kişilik işletme personelinin önemli bir kısmının, yüzde 40'tan fazlasının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarından oluşmasından duyduğu gururu dile getirdi. Bu uzmanların bir bölümünün Türk üniversitelerinden mezun olduğunu ve Rusya'daki simülatörlerde eğitim aldıklarını da ekledi.



