Van'ın İpekyolu ilçesinde, kuduz vakasının tespit edilmesi üzerine Arıtoprak Mahallesi karantinaya alındı. Yetkililer, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.
KUDUZ TESTİ POZİTİF ÇIKTI
İpekyolu Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, bir köpekte yapılan kuduz testinin pozitif çıktığı belirtildi. Bunun ardından, mahallede karantina tedbirleri devreye girdi ve hayvan giriş çıkışları yasaklandı. Veterinerlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, hayvan sahipleri ve mahalle sakinleriyle iletişim kurarak, kuduz hastalığına karşı alınması gereken önlemleri aktardı.
AİLELER UYARILDI
Veteriner İşleri Müdürlüğü saha şefi Şaban Bor, köpeğin önce bir tilkiye saldırdığını ve daha sonra kuduz belirtileri göstermeye başladığını ifade etti. Bor, "Köpeğin kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından müdahalede bulunduk. Test sonucu pozitif çıktı ve mahalle karantina bölgesi ilan edildi. Aileleri, çocukların sahipsiz hayvanlara temas etmemesi konusunda uyardık," dedi. Bor, temas durumunda bol su ve sabunla yıkanması ve en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini vurguladı.



