İstanbul merkezli olarak yürütülen ve Şile Belediyesi'ni hedef alan kapsamlı bir soruşturmada, rüşvet ve usulsüzlük iddiaları yeni boyutlar kazandı. İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'nün Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde gerçekleştirdiği operasyonlarda, belediye bünyesinde doğrudan temin, imar, ruhsat ve iskan işlemlerinde yolsuzluk yapılarak haksız kazanç elde edildiği belirlendi.
YENİ OPERASYONLAR VE GÖZALTILAR
İstanbul ve İzmir'de eş zamanlı olarak düzenlenen operasyonlarda, bu kez 16 şüpheli şahıs gözaltına alındı. Operasyonların merkezinde yer alan Şile Belediyesi'nde, tespit edilen usulsüzlüklerin boyutu, daha önceki operasyonların da bir devamı niteliğinde. Gözaltına alınan zanlılar, sorgulanmak üzere İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne getirildi. Bu yeni gözaltılarla birlikte, soruşturmanın ne kadar derinleştiği ve geniş bir ağın deşifre edilmeye çalışıldığı anlaşılıyor.
HTS KAYITLARI VE MALİ İNCELEMELER
Şile Belediyesi'ne yönelik "suç işlemek amacıyla örgüt kurma", "irtikap", "rüşvet" ve "ihaleye fesat karıştırma" suçlamalarıyla yürütülen soruşturma, daha önce de önemli adımlar atmıştı. Belediye Başkanı Özgür Kabadayı'nın da aralarında bulunduğu 6 kişi 10 Temmuz 2025'te gözaltına alınmış, başkan Kabadayı ile birlikte bazı isimler tutuklanmıştı. Ardından, HTS kayıtları ve MASAK raporlarındaki hesap hareketlerinin incelenmesi sonucunda 23 Aralık 2025'te düzenlenen operasyonda 22 şüpheli daha gözaltına alınmış, bunlardan 15'i tutuklanmıştı. Yeni operasyonla birlikte, bu mali hareketlerin ve iletişim kayıtlarının titizlikle incelendiği bir kez daha ortaya konmuş oldu.



