DÜNYA
Yayınlanma : 22 Haziran 2026 08:56
Düzenleme : 22 Haziran 2026 08:56

Pembe kalbin gizemi: Arjantin'deki tuz gölünde yılda iki kez hasat yapılıyor

Pembe kalbin gizemi: Arjantin'deki tuz gölünde yılda iki kez hasat yapılıyor
Arjantin'deki Salinas Las Barrancas tuz gölü, havadan çekilen fotoğraflarla pembe kalp şeklini ortaya koydu. Göl, yılda iki kez tuz hasadı yapılıyor ve 300.000 ton tuz üretiliyor.

Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) görevli bir astronot, Arjantin'deki Salinas Las Barrancas tuz gölünü havadan fotoğraflayarak, gölün pembe kalp şeklini gözler önüne serdi.

GÖLÜN EKONOMİK FAALİYETLERİ

NASA'nın Earth Observatory birimi tarafından Sevgililer Günü'ne özel olarak yayımlanan bu görsel, gölün ekolojik yapısı ve bölgedeki ekonomik faaliyetler hakkında önemli bilgiler sundu. Buenos Aires eyaletinin Bahía Blanca kenti yakınlarında yer alan Salinas Las Barrancas, genişliği ile dikkat çekiyor. Göl, yağışlı mevsimlerde su toplarken, kurak dönemlerde ise buharlaşma sonucu parlak tuz düzlükleri oluşturuyor.

PAMBE GÖLÜN RENGİ VE TİCARETİ

Uzmanlar, gölün pembe renginin yüksek tuzluluk oranı ve burada yaşayabilen mikroorganizmalardan kaynaklandığını belirtiyor. Dunaliella salina adlı alg türü, tuzlu sularda hayatta kalarak gölün rengini pembeye dönüştürüyor. Arjantin medyası La Nación'un raporuna göre, bu tuz gölünde yılda iki kez ticari tuz hasadı yapılıyor. Yıllık üretim, mevsimsel yağışlara bağlı olarak yaklaşık 300.000 metrik tona ulaşıyor. Elde edilen tuzun bir kısmı sofra tuzu olarak tüketilirken, diğer bir kısmı kimya sanayisine gönderiliyor.