DÜNYA
Yayınlanma : 23 Haziran 2026 16:15
Düzenleme : 23 Haziran 2026 16:15

İran ve ABD teknik görüşmelerde uzlaşı sağladı

İran ve ABD teknik görüşmelerde uzlaşı sağladı
İran ve ABD, teknik görüşmelerde önemli bir uzlaşı sağladı ve dört çalışma grubu kurarak müzakereleri ilerletme kararı aldı.

İranlı Öğrenciler Haber Ajansı'na (ISNA) göre, İran heyeti, ABD ile yürütülen teknik müzakerelerde önemli bir aşama kaydetti. Müzakere sürecine başkanlık eden Garibabadi, mutabakatın uygulanmasına yönelik teknik görüşmelerin tamamlandığını belirtti.

ÇALIŞMA GRUPLARI KURULDU

Garibabadi, tarafların yaptırımların kaldırılması, nükleer meseleler, yeniden yapılanma ve ekonomik kalkınma ile izleme ve uygulama başlıklarında dört çalışma grubu kurma kararı aldığını açıkladı. Bu grupların, teknik ayrıntıları ele alarak müzakerelerin seyrini etkileyeceği vurgulandı.

İLERİDEKİ MÜZAKERELER

İranlı yetkili, mutabakata taraf ülkeler arasında Hürmüz Boğazı'nda ticari gemilerin güvenli geçişini koordine edecek bir temas noktası ve Lübnan'daki çatışmaların önlenmesi için bir koordinasyon birimi kurulmasının da kararlaştırıldığını aktardı. Bundan sonraki müzakerelerin, üst düzey bir komite çatısı altında yürütüleceği ve teknik heyet başkanlarının bu grupların faaliyetlerini denetleyeceği ifade edildi.