Aston Martin pilotu Fernando Alonso, takımın sezon ortası büyük güncellemeler getirme stratejisi hakkındaki başlangıçtaki tereddütlerini dile getirdi. İspanyol pilot, bütçe sınırları ve aracın mevcut durumu göz önüne alındığında bu kararın kaçınılmaz hale geldiğini ancak ilk etapta bu yaklaşıma sıcak bakmadığını belirtti. Alonso, takımın sezon başında yaşadığı ciddi teknik sorunların boyutunu gözler önüne sererek, "Aslında güncellemeleri yaz döneminde getirme planına katılmamıştım. Ancak diğer takımların yaptığı gibi sınırsız güncellemeler sunmak için ortada bir bütçemiz olmadığı da açık." dedi.

BÜTÇE SINIRLARI VE TEKNİK KRİZİN GÖLGESİNDE
Alonso, Aston Martin'in ilk yarışlarda zayıflıklarını ve limitlerini anlamaya odaklandığını, ancak Bahreyn'deki kötü başlangıç ve Avustralya'daki yarış bitirme endişeleriyle karşılaştıklarını ifade etti. Bu acı gerçekle yüzleştikten sonra, rüzgâr tüneli testlerine ve rakip araçların başarılı çözümlerini incelemeye daha geç başlayabildiklerini vurguladı. Deneyimli pilot, teknik sorunları deneme yanılma yöntemiyle çözemeyeceklerini anladıktan sonra alınan bu köklü değişimin arkasında durduğunu sözlerine ekledi.

ELÜSTÜNE EL KOYMAK YANLIŞ, FABRİKA ÇALIŞANLARINA DESTEK ŞART
Alonso, rakiplerle puan mücadelesine girebilmek için büyük bir değişime ihtiyaç duyduklarını belirterek, "Karar bir kez alındıktan sonra doğru olduğunu düşündüm. Bizim için birkaç yarışta bir 0.3 veya 0.4 saniye getirecek parçalar üretip arkalarda savaşmaya devam etmek bir şeyi değiştirmez. Bizim bundan çok daha büyük bir şeye ihtiyacımız var." şeklinde konuştu. Fabrikadaki herkesin bu hedef için tüm gücüyle çalıştığını ve onlara haklarının teslim edilmesi gerektiğini vurgulayan Alonso, sosyal medya üzerinden Aston Martin'e yönelik eleştirilerin ve transfer söylentilerinin, fabrikada gece gündüz demeden çalışan binlerce insanın emeğine büyük bir saygısızlık olduğunu dile getirdi. Pilot olarak bu zor dönemin en büyük yükünü üstlendiklerini ancak asıl mücadelenin fabrika koridorlarında verildiğini hatırlattı.


