Honda'nın uzun yıllar Red Bull ile kurduğu başarılı ortaklık, Max Verstappen'in dört dünya şampiyonluğu elde etmesinde kritik bir rol oynamıştı. Bu ortaklığın sona ermesinin ardından Honda'nın Aston Martin ile yeni bir anlaşmaya imza atması, pek çok F1 otoritesince takımın performansını hızla artıracağı şeklinde yorumlanmıştı. Ancak gelinen noktada, beklentilerin aksine Honda'nın mevcut güç ünitesinin pistteki en zayıf ve en sorunlu ünitelerden biri olduğu gözlemleniyor.

YENİ DÜZENLEMELER VE ÇOKLU ORTAKLIKLARIN ZORLUKLARI
Honda Racing'in yetkililerinden Koji Watanabe, mevcut durumun Red Bull ile çalıştıkları döneme kıyasla temelden farklı olduğunu belirtti. Watanabe, 2026'da yürürlüğe girecek olan karmaşık güç ünitesi düzenlemeleri, yeni yakıt tedarikçisi Aramco ve yeni yağ tedarikçisi Valvoline gibi birçok yeni unsurla aynı anda çalışmanın getirdiği zorluklara dikkat çekti. "Her şey bizim için yeni ve bu hiç kolay değil." diyen Watanabe, bu durumun kaçınılmaz olarak performans üzerindeki etkisini vurguladı.
GEÇ BAŞLANGIÇ VE KAYNAK YENİDEN YAPILANMASININ ETKİSİ
Red Bull ile olan ilişkisi 2021 sonunda sona ermiş olsa da, Honda'nın 2026 yılı için Formula 1'e geri dönme kararı alması yaklaşık 18 ay sürmüştü. Watanabe, bu gecikmenin Aston Martin tarafından kullanılan güç ünitesinin ilk geliştirme çalışmalarını olumsuz etkilediğini açıkladı. Önceki çekilme kararının yarattığı bu gecikmeyi telafi etmek için zaman harcandığını belirten Watanabe, geliştirme çalışmalarına geç başlanmasının, gerekli kapasite ve yeteneklerin yeniden oluşturulması için gereken süre ve insan kaynağının tekrar kazanılmasının önemli faktörler olduğunu dile getirdi.


