Antalya'nın gözde ilçelerinden Konyaaltı'nda, lüks rezidansta ikamet eden Hediye Hin, site yönetimine karşı açtığı davayla, fahiş aidat artışları ve şeffaf olmayan yönetim anlayışına isyan bayrağı çekti.
'Şeffaflık yok, usulsüzlük var' iddiası
Hin'in iddiasına göre, daha önce 13 bin TL olan aidatlar, keyfi bir şekilde 20 bin TL'ye yükseltildi. Bununla da yetinilmeyerek, site sakinlerinden tam 100 bin TL ek ödeme talep edildi. Bu durumun kabul edilemez olduğunu belirten Hin, site yönetiminin gelir-gider kalemlerini şeffaf bir şekilde açıklamadığını, bazı aidat borçlarına haksız indirimler yapıldığını ve site toplantılarında ciddi usulsüzlükler olduğunu öne sürdü. Bu iddialar üzerine Antalya 2. Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görülen davada, mahkeme ara kararını açıkladı.
Mahkemeden bilirkişi ve belge talebi
Mahkeme, davalı tarafın, siteye ait karar defteri, toplantı çağrı belgeleri ve hazirun cetvelini iki hafta içinde dosyaya sunması gerektiğine hükmetti. Bu belgeler incelendikten sonra, dosyanın Kat Mülkiyeti Kanunu konusunda uzman bir bilirkişiye gönderilerek detaylı bir rapor alınmasına karar verildi. Mahkeme, tanık dinlenmesinin mevcut aşamada yargılamaya katkı sağlamayacağını belirterek duruşmayı ileri bir tarihe erteledi. Hin, özellikle bazı kişilerin ödemediği milyonlarca liralık aidat borcunda yapılan indirimlere karşı çıkarak, kendi ödediği paranın borçlulara hediye edilmesini kabul etmeyeceğini ve davasının sonuna kadar takipçisi olacağını vurguladı. Ayrıca, toplanan paraların neden faizde değerlendirildiğinin de hukuk önünde sorulacağını belirtti.


