Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla yeni bir destek programı başlattı. Bu program kapsamında, belirli kriterlere uyan sanayi tesisleri ve işletmelere enerji faturalarının yüzde 30'u kadar hibe desteği sağlanacak.
DESTEK PROGRAMININ DETAYLARI
Açıklamalara göre, bu hibe desteği, işletmelerin enerji yoğunluğunu ve karbon emisyonu yoğunluğunu azaltmaları durumunda verilecek. Başvuruların, e-Devlet entegrasyonu ile çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden gerçekleştirileceği belirtildi. Ayrıca, 2026 yılı için destek miktarının üst limiti 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendi.
COP31 HEDEFLERİNE KATKI
Türkiye'nin COP31'e ev sahipliği yapma hazırlıkları sürerken, bu destek programının COP31 hedeflerine katkı sağlaması bekleniyor. Bakanlık, bu yıl özel olarak karbon emisyonu yoğunluğu kriterini önceliklendirecek ve en çok karbon emisyonunu azaltan sanayi sektöründeki ilk 10 işletmeyi seçerek destekleyecek.



