Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya gelerek küresel iklim kriziyle mücadelede iş birliği ve gelişmekte olan ülkeler için adil bir enerji dönüşümünün gerekliliği gibi hayati konuları masaya yatırdı. Londra'da gerçekleşen görüşmede, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum da hazır bulundu. Bayraktar, görüşmenin verimli geçtiğini ve sürdürülebilirlik adına atılması gereken somut adımların kapsamlı bir şekilde ele alındığını belirtti.
TÜRKİYE'NİN ENERJİ VİZYONU PAYLAŞILDI
Bakan Bayraktar, görüşmede Türkiye'nin 'Enerjide Tam Bağımsızlık' vizyonunu, yenilenebilir enerji kurulu gücünde elde edilen başarıları ve 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üçe katlama hedefini detaylı bir şekilde aktardı. Ayrıca, enerji verimliliğine yönelik yatırımların ve ülkenin enerji politikalarındaki güçlü duruşunun Genel Sekreter'e anlatıldığını ifade etti. Bayraktar, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri doğrultusunda kararlılıkla ilerlediğini vurguladı.
DAHA TEMİZ BİR GELECEK İÇİN İŞ BİRLİĞİ VURGUSU
Bayraktar, Türkiye'nin COP31 Dönem Başkanlığı vizyonuna da değinerek, enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini desteklediği bir ortaklıkla daha sürdürülebilir ve temiz bir gelecek inşa etme gayretinde olduklarını dile getirdi. Bu çerçevede, uluslararası iş birliklerinin önemine dikkat çekildi. Türkiye'nin bu alandaki proaktif tutumu ve hedefleri, BM'nin küresel iklim politikalarıyla uyum içinde ele alındı.



